Tisdag

Oj oj jag säger det hela tiden men tiden går såå himla snabbt, redan en vecka sen jag skrev senast. Har liksom lite annat att göra om dagarna om man säger så ;)

Alfred växer och utvecklas för varje dag och under några dagar nu har han valt att sova hela dagarna och sen hålla låda i princip hela natten, om han inte får sova på bröstet förstås...vi börjar bli lite slitna och igår funderade vi på hur vi skulle kunna "lura" honom att välja sina vakenperioder på dagen ist'ället och jag kom på den brilljanta idén att Alfred ska få bestämma helt under en natt, dvs vill han sova får han sova (hur och var han vill) och vill han vara vaken så får han det. Så inatt har vi gått skift. Tomas tog hand om honom fram till kl 2 inatt och jag fram till kl 8. sen fick jag sova 2 timmar till igen. det hela var väldigt framgångsrikt och han sov i sin vagn under två sovpass och på bröstet under 2. sen var han lite vaken mellan 6-7 imorse när han låg och gymade men de gick hur bra som helst. Även om man bara har fått 5 timmars sömn totalt inatt känner jag mig ändå piggare och Alfred har vart vaken massor idag på dagen. Får bara hoppas att han är trötter inatt så kanske de ska fixa sig.

Just nu är jag ensam hemma. Tomas och svärmor är ute på promenad. Jag hoppas att det går bättre än vad det gjorde igår när Tomas och min bror prommade. Alfe hade skrikit i princip hela tiden om han inte fick komma upp i famnen och det skar till i mitt hjärta när de kom hem och lilleplutt ligger i vagnen och gråter. Såklart tar jag genast upp honom och han somnar i min famn på en gång...lilla vännen. Tänkte att jag skulle försöka vila lite nu när de är borta men jag hamnade framför datorn istället...


Alfe gymmar för fullt i sitt nya Pingugym

 

Sova på mamma är det bästa som finns :)

 

På en trött pappa går också bra

Kolla in den toksnygga gröna taxen som jag fått av min mormor och morbror, jättekul att ligga och prata med.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha taxen ser skitstor ut!

2009-09-08 @ 18:49:08
URL: http://lindaell.blogg.se/
Postat av: Maria

tänk va de växer!! babygymmet var verkligen fint, lite avis faktiskt;)

2009-09-08 @ 23:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0