Rutiner

Förra veckan när jag var ensam några dagar då Tomas börjat jobba fick jag in lite rutin på de fyra futtiga dagarna. Jag tog promenad på förmiddagen och han sov så sött i vagnen hela vägen. Nu har Tomas vart ledig i några dagar och jag har tagit mer eller mindre sovmorron till 10-tiden när Tomas gosat med lillen. Sen har jag vart så nojjig att han ska vakna i vagnen när jag går ut eftersom han ofta gör de så jag har inte gett mig ut. Alfred har varit så hungrig också och ätit varannan timme så de känns som om jag ammar, nattar och att han sover i några minuter sen är det mat igen. Känner mig som en mjölkkossa...Men har ialf bestämt att promenaderna måste fortsätta från och med imorrn, så är de bara. Vägde mig imorse ialf och vågen visade nästan 1kg mindre än för en vecka sen. Alltså måste mitt skärpta liv förra veckan ha lönat sig!! Därför måste jag nu sätta igång igen och hoppa över socker och sånt tjaffs!!

Tomas jobbar eftermiddag och jag och Afred har haft besök av Ida och söta Astrid som busade runt mest hela tiden, hur söt som helst. Snart kan dom båda leka :)

Måste vänja Alfred att sova i sin säng snart också, han sover i famnen, i vår säng och ibland i vagnen, så vi har köpt vyssan lulltassar som förhoppningsvis ska ge lite samma effekt som vagnen. Syster har köpt dem och kommer på söndag, så från och med söndag blir de träning på att sova i spjälisen.

nej nu ska jag passa på att plocka undan lite hemma innan lillen vaknar (han sover faktiskt i vagnen just nu :) ) sen blir de bara mys framför tv:n resten av kvällen. Prommisen hoppar vi över idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0