newbie

magknipen visade sig var mer eller mindre hunger. Har inte ens tänkt på att lillen kan vara mer hungrig, (han släppte ju bröstet och verkade nöjd...) men när min syster föreslog att jag skulle erbjuda det andra bröstet också så han fick äta lite till visade sig att han inte åt liiite till han åt typ lika mycket till. Stackars liten som har sånna nya föräldrar som inte fattar att bebisen är hungrig och därför inte sover som han ska...så i helgen har jag inte gjort så mycket annat än att matat Alfred, rapat och gosat med en nöjd och supersöt och glad kille. Får liksom liite dåligt samvete där...Men det är ialf skönt att Alfred mår mycket bättre och han har de 2 senaste nätterna sovit ensam i vagnen efter matning och jag och Tomas känner oss som nya människor, (ialf jag) hoppas hoppas att det håller i sig. Man är så mycket gladare själv och orkar med dagen på ett helt annat vis när man får sova lite på nätterna :)

Helgen är som sagt över igen och på onsdag börjar Tomas att jobba. Känns lite tråkigt att han inte kommer vara hemma med oss om dagarna, men som tur är så är han ju ledig en hel del pga skiftgång. Får passa på att mysa ihop nu för i dec börjar han på nya jobbet och det kommer att inebära mycket jobb för stackarn ;)

idag börjar mitt nya liv, som innebär:
Rejäl frukost med gröt
Godis endast på helgen (och med måtta)
Helst inget fikabröd i veckorna
Promenad, helt en om dagen
Bra mat om dagarna (nu har det mest blivit nått som man tagit i farten)

Funderade på att börja på viktväktarna idag men jag tror ändå att jag kommer att klara detta på egen hand. och ekonomin tillåter inte nåra sånna "onödigheter" (när jag faktiskt vet att jag kan klara det själv) ska ialf försöka, för de har jag inte gjort...

Lillen och Tomas har sovit en timme nu och jag har hunnit äta frukost, plocka undan hemma, satt igång tvätt och diskmaskinen och nu sitter jag och uppdaterar mig på bloggar och dricker kaffe. Snart borde den lilla melinen vakna och vilja ha mat. (och nu ska jag ge honom så han blir nöjd =) )

En solig måndag som man ska njuta av!!

Kommentarer
Postat av: Linda

:-D Du är ju en toppenmamma! Kram sis

2009-09-14 @ 12:11:29
URL: http://lindaell.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh va bra!!!

Nä, hur ska man veta om de är mätta eller inte när de inte kan prata! ojoj! Men bra med tips från syster där!

Kramkraaaam

2009-09-14 @ 18:11:36
URL: http://hemmakanalen.se
Postat av: Michelle

Härligt!!

2009-09-14 @ 18:36:25
URL: http://mischa3.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej hopp! Va skojigt att läsa hur de går för er!:) Får ha er lite som "förebilder" eller va man nu ska kalla de...eller som bollplank kanske när vi kommer stöta på samma trubbel :P En riktigt söötnos är han iaf! Hoppas ni har de bra! Räknar ner varje dag nu...2 veckor kvar idag! Ska sätta fart på min blogg oxå snart :D ska bara köpa en ny liten smidig dator först(som funkar)! Kraam kraaam*

2009-09-15 @ 19:06:29
URL: http://lovelyem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0