Ensamstående

i helgen har jag och alfred fått klara oss ensamma så gott som hela helgen. Tomas har jobbat 12-timmarsnätter och inte hunnit eller orkat busa med oss. Det känns också. Jobbigt att ta hand om honom helahela tiden. jag är van att bli lite avbytt på morgonen så jag får sova lite extra. Det har såklart gått bra men jag är lite trött bara. och igår innan dopet så blev de lite stressigt att hinna med att mata, byta och även duscha och fixa mig själv itid. Men fick lite hjälp av syster :)

Nu är Tomas ledig en vecka så vi får massor med famiytime ihop. Igår var det som sagt dop för tvillingarna Hampus och Bianca. De va mysigt och Alfe skötte sig exemplariskt :) matade honom hos mamma innan fikat och sen var det lungt :) Tvillingarna var supersöta och efter dopet och fikat kom min syste med familj hem till oss. Linda hjälpte mig lite hemma och dom fick gosa lite med en sovande Alfe. Kändes konstigt att inte ha honom näranära eftersom han mer eller mindre suttit fast i selen på mitt bröst i 2 dagar :)

Tomas har precis skruvat på vyssanlulltassarna på Alfreds säng och nu ligger mina fina killar och chillar i vår säng, så ikväll/natt blir de test om han sover i spjälisen...hoppashoppas så vi kan slippa rulla runt vagnen i hela lägenheten. den är stökig som det är redan...

nej slurpa lite kaffe och mysa ner mig i soffan och passa på att andas innan bebis ska ha mat igen...

Kommentarer
Postat av: Emma

Ojojoj, det ÄR verkligen ett heltidsjobb med bäbisar! :P

2009-09-29 @ 21:19:26
URL: http://lovelyem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0