Trött skrotnisse

Igår när jag skrev inlägget visste jag inte vad helgen skulle erbjuda, nu vet jag. Eftesom vi nu har hittat ett större boende i en lägenhet på 94 kvadrat så bestämde vi oss för att en gång fö alla rensa i vårat vindsförråd...det visade sig ta X antal timmar mer än jag räknat med. Vi är inte klara än. Det står kartonger överallt i vardagsrummet här hemma, men de är organiserade och inte fyllda med skit. Det visade sig alltså att jag är en värre skrotsamlare än skrotnisse himself, men Tomas var hård och sa bara "vad ska du med den här gamla saken til" och mer eller mindre tvingade mig att slänga sisådär hälften av allt. Nu efteråt känns de superskönt och vi har även fyllt 4 banankartonger med grejjer som vi ska försöka sälja på loppis i höst. Nu känns det som om vi har koll på grejjerna och inte allt för mycket skit i förrådet. Skulle nu behöva göra samma sak med min klädkammare...men jag måste få vila lite först...

Alfred har mer eller mindre ammat hela tiden i nåra dagar nu och det känns ganska så frutrerande när han sliter och drar i boobisarna eftersom det inte verkar finnas och komma tillräckligt med mat. BM säger att han antagligen är inne i en tillväxtperiod och äter ofta för att producera mer mjölk, men hur länge ska en sån period hålla i sig? läste någonstans att det tar cirka 2 dagar innan det börjar på att produceras mer...men han håller på fortfarande....att amma i 40 minuter, natta en kvart för att sedan efter en timme göra samma sak känns som rena döden för mig. Måste ju få sova mer än en timme i sträck NÅGON gång? Ikväll får nog Tomas ge honom ersättning en matning så kn jag få ialf 3 timmar sammanhängande sömn. Dock har han ätit utan amningsnapp några gånger i helgen och det är ju alltid nått :)

Nu sover han i sin säng för första gången idag...på mage...man "får" ju inte ha spädisar sovandes på mage men han vill verkligen inte sova på rygg och inte heller på sidan, men på mage sover han så sött och snarkar för fullt. Vad göra?

de här med mitt eget "nya" hälsosamma liv kommenterar jag inte ens...Orka....

KAOS

 

 


Kommentarer
Postat av: aila

Gud vad gullig han är!!!!

kram

2009-10-04 @ 19:20:45
Postat av: Ewa

Vilket litet charmtroll :) Jag känner igen de där perioderna då det känns som man ammar heeeela tiden och aldrig får sova! Har du testat o pumpa något för att öka produktionen? Har fungerat för mig iaf. Hoppas du får dig lite sammanhängande sömn snart!

2009-10-04 @ 19:31:30
URL: http://frejjan.blogg.se/
Postat av: maria

stora killen ju, han ser riktigt bestämd ut! sötnosen!

2009-10-04 @ 19:37:02
Postat av: Tina

gu va sot han ar =)

2009-10-05 @ 15:59:01
Postat av: Matilda

Så söt! Tur man får snoosa lite på honom om ett par veckor :) se honom iaf. hihi.

En del av sakerna kan du ju lägga ut i en bloppis :) fast jag kan inte samla på mig mer heller... vi ska också slänga inför flytten sen. Hur som, ha det bra, kramkram!

2009-10-05 @ 17:41:21
URL: http://hemmakanalen.se
Postat av: Linda

Låt han sova på mage! Ni har ju dessutom larm!

2009-10-05 @ 21:45:05
URL: http://lindaell.blogg.se/
Postat av: Emma

Sötnos han är! Spännande, vart går flyttlasset då?

2009-10-06 @ 12:33:30
URL: http://lovelyem.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh så fin han är killen och vad han har växt :-)



Tack så mycket för grattis!



Såg att du skrivit att Alfred ätit utan amningsnapp, gör han det vid varje måltid annars?

På BB sa de att jag skulle testa vid varje måltid utan och att det inte skulle ta så lång tid innan hon ville äta utan, men varje gång vi testar blir hon jättearg och frustrerad över att inte få tag...



Spännande med flytt, var bär det av?



Hoppas ni mår bra!

Kram

2009-10-09 @ 10:05:51
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0