Fajt med bebben

Gårdagen var inte kul. Alfred fäktade och skrek och grinade så fort han skulle äta. Åt ett tag för att sen släppa taget och skrika och gråta...jag testade allt, satt, låg, sjöng, tvingade osv men inget hjälpte, det slutade med att jag gav honom ersättning på flaska som han slukade. Det är som om min mjölk tar slut eller slutar att rinna när han äter. Kanske är det dom där amningsnapparna som ställer till det eller så är det för att jag blir stressad och det stoppar upp, eller en kombo. Jag kände mig alldeles slut när Tomas äntligen kom hem vid 6 på kvällen och kunde avlasta mig lite. (för att jag skulle hinna koka nappar, nappflaskor och amningsnappar och duscha...) Jag började på allvar tänka på hur detta ska kunna lösas så jag slipper dessa små utbrott, dels för Alfreds skull och såklart även för min skull. Jag vill inte sluta amma, jag vill att han ska få i sig bröstmjölken, men jag kanske måste inse att detta inte fungerar....Jag rådfrågade min kunniga syster och det kändes skönt att få prata av sig om min dag. När Tomas kom hem så försökte jag prata med honom men han tyckte att jag inte skulle ge upp för att det krånglade en dag...och ja kanske han har rätt så jag sa att jag ger det dagen också. Annars så ska jag nog börja pumpa mjölk på dagarna och amma på natten (om det skulle funka) för inatt har det inte varit några som helst problem att ge honom bröstet...vi får se hur dagen artar sig...men natten var över förväntan. Jag tror att lillen sover såå mycket bättre nu när han blir helt nöjd och får i sig tillräckligt med mat. Han sov mellan 22-01:30, 02:15-04:30 och 5:30-07:15. Jag är nöjd. (och lite piggare)

Annars är Alfe helt nöjd mellan målen och såå charmig han skrattar jättemycket och är så mysig, inte alls cranky och sur som innan jag började fylla på med tillägg.

Även om man inte ska läsa så mycket eller lyssna på vad andra säger utan att göra det som känns och är bäst för mig och Alfred så känns man en uns av dåligt samvete när amningen inte fungerar som den ska. Jag vill ju amma, men det funkar inte, men inte ens jag verkar vilja inse det...

Jaja han sover i sin vagn nu ialf och jag har fått dricka en stor kopp med kaffe och satt igång tvättmaskinen, får se om det blir en promme idag, fortfarande bara 1 grad ute...burr. Promenaderna har ialf funkat finfint hela veckan, varje dag har jag varit ute.

Slappa på soffan för att med spänning se hur nästa matning ska gå....(jag vet jag tänker kanske FÖR mycket på det hela, men kan inte släppa de..)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Försök avveckla amningsnappen, bebisar måste ta ett ännu större tag med amningsnapparna.. och verkligen orka suga ur mjölken.. Ta hjälp och låt någon kunnig titta på Alfreds sugtag.. det är viktigare än man tror.. Lycka till :)

2009-10-11 @ 19:39:47
Postat av: Tina

vem vann fajjten?? xx

2009-10-13 @ 15:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0