evigt gungande

imorse halv 5 vaknade Alfred och jag har då aldrig sett honom på bättre humör. Han nästan skrek av skratt och jollrade på som aldrig förr. både jag och tomas tyckte såklart att det var helt underbart så vi båda vaknade och börja busa med lillen. tänk att han är på sådär bra humör just den tiden på dygnet som det är som skönast för oss att sova...märkligt...

sitter just nu ialf och gungar vagnen som är mer eller mindre ett måste för vissa middagslurer för Alfred. Natten funkar hur bra som helst i sängen utan gung, men på dagen behövs de eller en långpromenad.

eftersom Alfred växer för varje dag så måste ("måste") jag handla lite nya kläder åt hnom idag. Tänkte att vi skulle åka nånstans för att shoppa men nu skulle Tomas byta däck på bilen och då blir det lite sent att komma iväg i guess.

vad gäller Alfreds matning så funkar flaska som allra bäst just nu. med ersättning eller bröstmjölk. Jag pumpar var tredje timme och på natten försöker vi amma. Men jag har märkt att han inte är helt nöjd efter amningen på natten nu heller så om han vaknar eller verkar cranky värmer vi lite extra och ger honom, men det är ialf skönt att han börjat sova ca 3½-4 timmar i sträck på natten. Kan behövas efter några veckor med amning varannan timme...det är ialf så skönt att äntligen få lite bukt på maten nu, och att slippa se honom så surig. med tanke på hur han har växt sen vi började ge honom extra mat så är de inte så konstigt att han var sur. (inte sur egentligen...bara hungrig)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0