13 oktober

När Alfred somnade för sisådär 2 timmar sedan trodde jag att det var för en liten nap och att han skulle vakna snart och vilja ha mat....men nej han sover fortfarande och jag inser att jag hade kunnat få 2 underbara timmars sömn innan sista kvällmålet...jaja inte lätt att veta...jag får ju titta på desperate houswifes och surfa..helt ifred..

Helgen var kaotiskt och jag är helt slut efter den, jobbigt att ta helt ansvar för Alfred dygnet runt i flera dagar, det är skönt att få liite avlastning om dagarna ialf. men nu ska Tomas bara jobba 2 nätter, sen är det lite längre ledighet för oss alla. Nice. efter alla fajter vad gäller matning även på söndan bestämde vi oss för att börja pumpa på dagen och ge honom på flaska samt ge tillägg om han vill ha mer. söndag och mådag blev lite gnällig, antagligen för att Alfred inte var an att äta så mycket och kanske fick lite magknip och han är ju även lite ovan att maten kommer så på en gång och att han inte behöver kämpa för den så han satte i halsen och skrek lite och gnällde...men idag har det gått jättemycket bättre och det känns skönt om han börjar vänja sig. Jag ammar på nätterna och när Alfred vill. När han är lite såtrött så lägger vi oss på sängen och myser och då småäter han lite. Skönt om det funkar på några mål om han vill, då slipper jag pumpa alla måltider =) Nätterna har varit bra också, han var nog lite illamående inatt men som sagt så tror jag att det är för att hans mage är lite ovan med all den där maten och ersättning.

igår hyrde jag in min lillebror för lite hushållssysslor, han städade här hemma, dammsög och skurade för glatta livet samt så var han och mamma och handlade. Mycket uppskattat och lillebror ska även få lön för mödan (Såklart!) mamma avlastade mig lite genom att mysa med Alfe och jag fick en välbehövlig pratstund med en mamma som varit med förr ;) skönt att kunna prata av sig och beklaga sig lite med en person som förstår precis vad man pratar om!

på söndag är det dop för alfred och jag hade helt "glömt" att beställa tårtor, men det visade sig att det inte var några promblem att beställa. Imorrn ska jag ner på stan och försöka hitta kläder till både mig och Alfred att ha på kalaset efteråt, samt sidenband till dopklänningen. kläderna som jag redan köpt till Alfe då jag trodde att han antagligen skulle kunna ha storlek 62 visar sig ju fortfarande vara alldeles för stora så jag ska försöka hitta nått lite mindre som är lite "finare", många bebikläder börjar på storlek 62 har jag märkt...

i all stress hit och dit så har jag liksom helt glömt av att ta bilder, måste bli bättre på det. Alfred växer verkligen så det knakar och är hur mysig som helst när han pratar och skrattar (som mest på skötbordet när han får prata med sin fiskmobil)

nej nu knorras det i vagnen - tajm för mat i guess...natti natt

Kommentarer
Postat av: maria

hej! nu ska du se att du snart har lite rutiner vad gäller sömn och mat, vi har äntligen hittat dit, de sover som änglar nu mellan 19.30-ca:00-ca 04.30.-ca06.30. underbart. dessutom ser jag till att de sover ca två timmar, är vakna ca 1-1,5 och sover igen. skitskönt! ibland är de vakna i skift så man har alltid en vaken bebis då, men en glad bebis i allafall. Bianca har börjar skratta med ljud och det är så gulligt:)- skönt att brorsan o morsan kan hjälpa dig lite! ses på söndag, ska bli roligt att se lillponken, kram

2009-10-13 @ 22:07:12
Postat av: Tina

ahh onskar jag kunde vara med pa dopet, ta massa foton ar du go =) puss o kram

2009-10-15 @ 11:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0