Hemma

Nu när nytt boende och allt vad det skulle komma att innebära inte kommer att bli som tänkt så känner jag att det är här vi ska bo när bebis ska komma! punkt slut, det är lite mer än 2 månader kvar och det ska dyka upp något mycket snabbt och riktigt bra för att jag ska kasta mig in i de där nu. Ska planera här hemma nu och göra om och förbereda lite. Måla om i hallen och vardagsrum, kasta ut datorn för en hallgarderob och mysa till det i sovrummet så att den lilla lilla sängen ska få plats.

Idag när jag kom hem också kändes de som att "there´s no place like home" och det är en bra känsla. Vi har trots allt bott in os i lägenheten vid det här laget och jag trivs även om en större eller ett hus skulle sitta lite finare.

Profylaxkurs i Uppsala avlarad alltså. Nu är det bara att brassa in på förlossningen och föda..njaaa kanske inte. men de känns som om vi fått massvis med redskap som ska tränas på och gås igenom tillsammans för att klara av det hela, som ett team, jag och tomas. Det känns som om vi är ett steg närmre och förutsättningen för hela kursen är ju sålkart att man själv ska träna på avslappning, andning och teamwork. Känns bra!

Har mått rätt dåligt sista dagarna med illamående, sammandragningar och trötthet i hela kroppen och knoppen. Kanske med tanke på omständigheterna och allt som hänt, så de här 2 sista dagarna på min ledighet ska jag bara ta det lungt och vila. Känns som om min kropp säger ifrån och det ska jag lyssna på.

handlade lite smågrejs till minibebbe i uppsala, kan visa när jag fotat de =) ikväll blir en skön ensamkväll då Tomas ska iväg med sina kompisar, blir nog sängen tidigt då jag var vaken flera timmar inatt med huvudvärk...

soo long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0