Sommar

Solen strålar verkligen och det är hur skönt som helst ute. Jag sitter tyvärr inne och jobbar, iofs bara 2 timmar till idag (efter min rast) och sen är de bara 2 dagar kvar till min semester. Min förkylning vill inte ge med sig, nästan tvärtom att den blir värre. Näsan är helt täppt och rethostan är såå dryg. Känns som om jag flåsar mig igenom dagarna och de blir ju inte bättre när man typ svettas som en galning heller. Men på fredag då är min förkylning borta och min semester kan börja ;)


Jag hoppas på att nästa vecka också ska bjuda på fint väder så jag kan få lite sol på mitt tokbleka skinn. Vet inte om jag någonsin har varit så blek som ja är nu...kanske inte kommer orka pressa i solen som jag brukar men jag har ialf bestämt mig att jag ska få mig lite bränna!! Enligt SMHI ska solen gassa i Avesta på lördag så då ska jag nog boka in solstolen hemma hos mamma och tokpressa ;)


Blev lite småsur på Tomas idag när han ringde, satt på balkongen och ville bara försäkra sig om att det var okej att han drack lite öl med sin bror...jag trodde liksom att vi redan var överens om att han inte skulle dricka mer nu, även om det är ett tag kvar kan han ju faktiskt hålla sig nykter tills bebbe kommer. Tänk om man skulle behöva åka in liksom. Men han tyckte mest att jag var löjlig och att det var långt kvar...blev sur eftersom jag känner att jag inte ska behöva säga och övertala honom till detta. Och om man skulle behöva åka in akut vill man ju inte behöva tänka på vem som kan köra liksom...ne jag blev sur! Obefogat? Jag vet inte...


Var hos barnmorskan idag ialf och allt är bra med Krakel förrutom att H*n verkar ligga bra där inne med rumpan neråt...vänd dig bebis. Hjärtljudet var på 156 slag/minut och mitt blodtryck var bra, 120/65. Fick ställa mig på vågen också och numera väger jag 70 kg. Jag som aldrig har vägt över 60 kg i hela mitt liv...men jag har ju en liten anledning ;)


Jag längtar efter min bebis.


Kommentarer
Postat av: maria

Hej! det där med nästäppa känner jag till. är täppt till och från hela tiden sen början på maj, det började när jag vart förkyld, men när den gick över var täppan kvar.

2009-06-24 @ 22:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0