Helgen

Då var midsmmarhelgen över för iår. Spännande att tänka på att nästa år har vi en liten krabat på nästan 1 år som kanske dansar kring midsommarstången :) supermysigt!!

i fredags åkte vi ialf upp till Malung för att fira lite med Tomas föräldrar och bror Olle. kändes lite smådrygt att sitta så länge i bilen, magen tryckte på både här och där men de gick bra till slut. Vi blev bjudna på jordgubbstårta och kaffe när vi kom upp, sen kom faktiskt solen fram em stund och då åkte vi til hembygdsgården för att se lite midsommardans. Tyvärr hade vårt kamenarbatteri redan nu tagit slut så det blev inga bilder. Ska ta lite bilder från de andra sen så ska ni få se äkta dalarnamidsommar :)

när vi kom tillbaka till stugan började vi med maten som bestod av allt som man kan tänka sig under midsommar. mumsigt värre. de andra började väl dricka som smått. de blev en lugn kväll och jag gick väl och la mig vid 11 snåret, orkade liksom inte längre...

midsommardagen började vid halv 7 tiden då de flesta började vakna och redan vid 9 tiden var jag och Tomas ute med båten och njöt av tystnaden och det spegelblanka vattnet. de va jättemysigt men tyvärr lite småkallt.

efter 3 besök på okq8 macken (som låg ca 3 km från stugan och som hade toalett) under lördagen tackade vi för oss och åkte hemåt. Jag tycker verkligen att det är jättemysigt sådär ute i skogen men att sitta ute i de fria för att kissa när magen är typ ganska så stor är ingen lätt match och det var skönt att komma hem och krypa ner i ett varmt bad :)

nu är det bara 4 jobbdagar kvar. Ledig idag också men sen är de riktig nedräkning. Ska bli hel underbart att få vila upp mig och bara ta de lungt och ladda energi. Känner mig trött och samandragningarna kommer allt tätare. Men snart snart får jag bara ta de lungt!

idag ska vi på UL/viktskattning, vilket betyder att vi ska få veta hur stor/liten vår lilla bebis är. Vaknade tidigt i morse och är lite småorolig i magen men jag hoppas at det ska gå bra och Lillis är så stor/liten som h*n ska vara så vi slipper göra om det igen och bära på oro...

Tomas sover fortfarande men solen strålar ute så jag ska sätta mig på balkongen och njuta lite, sen ska jag träffa på Lollo på stan för en fika. Sommaren är här. Njut av solen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0