Aouch

Inatt var ingen rolig natt, vaknade flera gånger av att jag hade fruktansvärt ont i mellangärdet. Det verkligen värkte och jag kunde inte ligga ner. Så jag gick upp ett tag och tog två novalucol och en samarin och sen kunde jag somna om. Tomas frågade flera gånger om förlossningen var igång...haha stackarn blev nervig när jag låg och vred mig och kved till då och då. men när jag vaknade imorse (kl 6...) så var det så gott som bra, bara lite tryckande känsla som jag haft ett tag redan. Men för säkerhetsskull ringde jag och hörde mig för om det var "normalt"/ok eftersom jag läste någonstans att man alltid ska ringa då man får ont och tydligen var det inget som jag behövde oroa mig för om det inte kom igen och blev värre. o eftersom det gick över med samarin så trodde hon att det bara tryckte på....joda de gör de kan jag lova...

skötbordet fastnade till slut på väggen ialf. men jag ljuger inte när jag säger att det tog 3 timmar innan allt var färdigt. Tydligen var det gipsväggar fast att det var trä eller hur det nu var och att skruvarna inte fastnade i väggen, och det är ju såklart jätteviktigt eftersom den inte får ramla ner i golvet med lillis på. men nu sitter den ialf och som extra skydd så finns ju tvättmaskinen under om det skulle hända en olycka...jag har ju lite svårt att tro att 4 skruvar bara lossnar sådär hux flux också, man får vällan hålla lite koll. tyvärr blev skötbordet dock i högsta laget för mig men vi hade ju inte så mycket att välja på och jag sa de till Tomas att han helt enkelt får ta bytningarna av blöja eftersom han är längre ;)

Dagen har spenderats på soffan, kollat på tv, läst lite, sovit lite och sen kom Tomas hem, vi åt lite mat och nu ligger han i sängen och tar sig en tupplur. Jag ska sätta på tv:n igen och fortsätta där jag avslutade för ett tag sen.... :) tråkigt när det är dåligt på tv, men att bara ligga här känns ganska så skönt. Skulle aldrig orka jobba nu...

Kommentarer
Postat av: Linda

Passa på att vila! Läs Marias blogg! :-D



Kraaaam

2009-07-31 @ 17:48:28
URL: http://lindaell.blogg.se/
Postat av: Linda

Jahapp, få se om det blir nån bebis idag då enligt min gissning, eller så kanske jag missuppfattat min egen spådom, det är inte den 1:e eller den 3:e, det blir det 13:e! :-D

2009-08-01 @ 08:24:15
URL: http://lindaell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0