Förväntan vs besvikelse

Vi var förväntansfulla och pirriga och känslan var god när vi skulle "entra" det delvis renoverade huset som förövrigt skulle ge ett mycket fräscht intryck som den boende damen uttryckte sig.


Det blev inte riktigt så...vi kom in och möttes av en tokskällande tax som småsprang över golvet (på plats eftersom han var kopplad) jaja vi gick in och började med köket. Ja då var ju då köket delvis renoverat ´aka´ målat köksluckorna själv, med gul färg. NICE. Jaja vidare att inspektera kyl/frys och spis som såg ut att vara från 80 början på 90 talet och definitivt utbytbar/fallfärdig inom den närmsta framtiden. Jaja tänkte jag- tänk positivt, vad kan jag göra om...vidare. Hallen också delvis renoverat genom att hon målat alla lister runt dörrarna gråa, med grå färg och alltså målat dem när de är fastsatta på väggen, så det hamnat lite (mycket) kladd vid sidorna på tapeten. (det visade sig sen att alla lister runt alla dörrar i hela huset var lika fint målade med grå färg (BLÄ) hon hade även målat trappen upp på övervåningen grå....


Suck. Jaja upp på övervåningen där det på ena väggen var ett litet hål (!?) som tydligen bara kunde spacklas över (varför har man inte gjort det redan?), och det fattades även en tröskel in i ett sovrum (ja jag börjar en massa projekt och har så mycket idéer men hinner och orkar inte göra klart allt) varför ens börja då?


Damen skämtade och verkade tycka det hela var jättefint men lite småkomiskt då det inte var klart, men jag ville bara fråga henna rakt ut -varför har du förstört huset?????


Men blä. Okej rusta för 50.000 och sen kanske, men frågan är ju då -hur mycket ska man tänkas ge för det?


Visst visst vi har inte bråttom nånstans men det här kändes som ett så bra alternativ just nu och jag hade en så god känsla för det så visade det sig att vara sådär....


Kommentarer
Postat av: Linda

Nä vad trist! Men bjud 50 000 mindre än hon vill ha då! :-)

2009-01-15 @ 15:19:22
URL: http://lindaell.blogg.se/
Postat av: maria

ledsen att säga det, men räcker 50 000? med tanke på köket menar jag. var badrummet ok? och nej, jag säger inte detta för att jag vill att ni ska bygga här:)

2009-01-15 @ 16:20:09
Postat av: michelle

Låter som att det var min mormor som bodde där

2009-01-18 @ 22:50:34
URL: http://mischa3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0