Matvanor

Sedan jag blev med barn har mina matvanor mer eller mindre blivit förändrats helt. Från att ha ätiti nyttigt (okej oftast ialf) med mycket kyckling, fullkorns pasta, bulgur och grönsaker, har jag i princip bara ätiti vitt bröd, vit pasta och fil de senaste 4 månaderna. i början såklart för att jag mådde illa hela tiden och var glad attt jag fick i mitt nått över huvudtaget. Men tanken slog mig nu när jag sitter och äter min kvällsmat. Fil med rice crispies, och 2 skorpor (absolut vita utan fullkorn) med smör och ost. För några månader sedan skulle jag suttit här med kanske en tallrik med fiberhavregryn och ett äpple, nej okej jag överdriver men nått i den stilen. det känns som om grov mat och grova mackor/flingor osv äcklar mig lite. Men jag äter ju fortfarande såklart en massa frukt och havregrynsgröt (fiber faktiskt) så jag får ju i mig lite. Måste bli bättre på att laga nyttig men ändå god mat. Krakel behöver!!

Idag kom Z till oss, han skulle förgylla vår eftermiddag och han och jag låg och sov i soffan i 2 timmar (efter jobbet) innan det var dax för en promme, så jag tomas och z åkte ut till mamma och hämtade sparken och drog iväg på promenad. Hur mysigt som helst att sparka runt i den friska luften.

Ledig nu i flera flera dagar, ska promma mycket, städa här hemma och bara slappa. Huur skönt som helst. Och på lördag är det 3årskalas, världens bästa W fyller år och självklart kommer vi på kalas :)

nu ska jag krypa ner i ett rykande bad och slappa, sen blir det nog en tidig kväll...som vanligt

tjing

Kommentarer
Postat av: Linda

Du får väl välja vad du vill ha när du är här då så lägger jag undan det till dig, det finns så mycket gulligt och då har jag ändå lagt undan en massa fint för att spara till Junie är stor ändå! :-)



Ska verkligen bli kul att ses!



KRAM

2009-02-04 @ 09:30:58
URL: http://lindaell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0