Vardag

Idag har vi hunnit med en sväng på stan igen, alfred har redan växt ur sin minipyjamas, den är alldels för kort i benen och de andra två är mystiskt i tvätten typ efter varje natt så vi köpte nya idag så vi slipper tvätta typ hela tiden. satsade på en storlek större även om de kommer vara för stora så är de ju skönare än en för liten ;)

inatt var en riktigt härlig natt för oss alla, alfred vaknade var tredje timme och ville ha mat, men sen somnade han om igen och vi sov vidare. Så kan de va alla nätter tycker ju jag...de senaste dagarna har Alfred blivit mer "med" när man pratar med honom, som att han lyssnar på vad man säger och man får ögonkontakt och igårkväll hade vi en mysig stund på kvällen då han både log flera gånger och härmade mig när jag lipade åt honom. Huuur sött som helst!!

i samma takt som Alfred växer så börjar jag tänka på min egen vikt. Vågen har visat färre och färre kilon för varje dag, men nu står den stilla på +6 kilo. Det är alltså dax att börja tänka på vad jag äter och även röra på mig mer i och med att jag känner mig piggare och mer rörlig. Vi har prommat en del och det blir nog mer och mer och framförallt längre promenader som kommer att gälla nu till att börja med.  Jag längar efter att ha mina "vanliga" byxor igen. Det är inte mycket kvar men jag får inte igen knappen...det är svårt att sluta äta när jag ätit utan att tänka i 9 månader, men nu är det nog snart dax.


ganska mysigt att bada i handfatet

Kommentarer
Postat av: Linda

Lilla gubben! :-) Har såna kort med både W & J jag med!

2009-08-27 @ 22:24:52
URL: http://lindaell.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Vad söt han är!!! Pratade igår med en stolt "gammelfarfar" som träffat er på stan./Kram

2009-08-28 @ 08:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0