dueday

idag skulle ju vara lilla bebis födelsedag, men de verkar inte bli så...isåfall borde de börja kännas snart :)

hos barnmorskan idag och det gick bra som vanligt, mitt SF-mått hade krympt lite, antagligen för att bebis fixerat sig ännu lite till. Numera 37.5 från förra veckans 39...hjärtljuden låg på något lägre än vanligt också, på 144 slag/minut. blodtrycket något högre men fortfarande ingen fara.. Tomas frågade lite om hon trodde bebisen växt på sig ännu mer (då hon sa att den antagligen kommer att väga runt 4 kilo förra veckan) då tittade hon på magen och kände och sa typ, nej de här är ingen stor bebis, helt normalstor, man ska inte hålla på å gissa vikten för mycket för de stämmer oftast inte ialf....ok varför sa hon då så sist? aja vi får ta de me en nypa salt i guess.

solen steker idag också, men jag ska ialf spendera eftermidan inne, tvätta nu när jag äntligen fått ett sista rör för att vattnet ska rinna ner i brunnen. Har faktiskt inte legat på soffan nått idag ;)


Kommentarer
Postat av: Linda

Lite glad är jag allt att bebben inte verkar komma idag, roligare för dem båda att ha en egen födelsedag. Men imorgon kan den komma kan du hälsa lillskrutten! Jag vill ju också bli moster! :-)

2009-08-05 @ 18:59:42
URL: http://lindaell.blogg.se/
Postat av: maria

som sagt, ikväll vid 23 snåret smäller det;)!

2009-08-06 @ 10:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0