seg trött och smådeppig

usch senaste dagarna har vart en mindre berg och dalbana, jag känner mig glad-lessen -arg-trött - deppig-lycklig och allt om vartannat typ hela tiden. Jobbigt värre. de kommer en och annan tår som Tomas så snällt får torka bort men vi överlever :) känner att det är lite mycket nu och jag behöver tid för mig själv, bara ta det lungt och vila. pratade med min chef igår om att ev gå ner i tid typ på 50% under 2 veckor och det lät inte som en omöjlighet så jag ska lämna in ett förslag idag så vi får hoppas att han går med på de. och sen har jag bestämt att jag ska gå hem 2 veckor innan bestämt i sommar också så jag får sammanhängande 5 veckors (förhoppningsvis) ledigt från jobbet innan bebis beräknas komma. Både jag och Tomas känner att det är värt det, allra helst efter dessa dagar när han sett att jag inte mått så bra. och från och med v 20 i maj ska jag jobba 80% fram till semestern. Känns bra efter att vi kom fram till de och jag hoppas att det inte är några problem på jobbet. Men de tror jag inte.

i helgen var det full rulle med besök och även kalas då min farfar fyllde år. Massa gott fika bjöds det på. och i lördags var vi bjudna på mat hos maria och daniel. mycket trevligt med en massa bebissnack och buzzspel. det är verkligen kul att dom också är med barn så man kan utbyta erfarenheter och sånt vi än sålänge vart med om. mer lär det bli :)

nu ska jag väcka Tomas som ligger och snusar fortfarande och sen blir det nog en stund i solen på balkongen. behöver energi!




Hoppas alla får en trevlig dag. Jag är ledig och ska försöka göra så lite som möjligt :)

Kommentarer
Postat av: maria

Hoppas verkligen att du får gå ner i tid. Man behöver, som du säger, tid för sig själv. man måste få förbereda sig mentalt i lugn och ro. kram

2009-04-01 @ 10:28:53
Postat av: Linda

Japp, det är en lodger wrapper som jag köpt på tradera, helt ny! :-) Jättemysig turkos plysch/velour. Nya finns på www.freshmilk.se och kostar från 500-700 kr.

2009-04-03 @ 06:49:01
URL: http://lindaell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0