Påsken = Godishysteri

Idag gick vi upp ganska så tidigt för att hinna med en del innan jag börjar jobba kl 3. Så efter frukost till Tomas fasa städade vi hela lägenheten så den blev skinande, och efter det har vi vart och handlat påskmat till middagen som vi har på lördag. Min familj + Tomas lillebror kommer över för att äta ägg och umgås. Tomas får panik av att bara tänka tanken att vi ska in på en affär som Coop och handla när det kryllar av folk som trängs och sliter i maten. Men han följde med ialf så jag slapp åka själv. Snart ska jag träffa Lollo för en snabbfika innan jag ska till jobbet. Slutar kl 19 idag så de är supersskönt som alla andra dagar den här veckan =)

Upptäckte att godispåsarna var extrastora på affären idag när jag plockade. Är det för att folk inte får plats med godiset i de vanliga eller för att konsumenterna ska luras att köpa ännu mer. När jag tittade ner i vår påse såg det inte så mycket ut så jag plockade lite extra ifall någon påskkärring skulle komma förbi och för att vi ska bjuda på lite påskgodis i helgen och det slutade på 800g. Shit oj då, jaja ska försöka hålla fingrarna ur påsen till helgen börjar ialf och inte vräka alldeles för mycket, inte bra med en busbebis som är speedad på socker i magen...


Kommentarer
Postat av: ida

jag tror den blir jätteglad av en colanapp eller en liten chokladbit, hihi!!! Glad påsk. Kram

2009-04-09 @ 13:45:25
Postat av: Jonas

"lura konsumenterna"??:) Börjar du inte bli lite arbetskadad du;) Glad Påsk

2009-04-10 @ 16:56:46
URL: http://www.metrobloggen.se/jonaslindh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0