Vart tog solen vägen?

Solen höll sig inte ens fram tills min lunch. Jag som tittade ut genom de lilla lilla fönstret för en halvtimme sedan och bestämde att jag och Tomas inte alls skulle gå till badhuset och simma efter jobbet utan ta en lång och härligt romantisk höstpromenad...i solen, men nu blir de väl badhuset i alla fall. Trist.


Jag har kommit på att jag har blivit seg på många grejjer. Jag hinner inte städa hemma. Det är stökigt, (och det har jag aldrig) jag hinner inte träna, jag bloggar inte, jag hinner inte träffa mina vänner eller familj mer än kanske 1 gång/vecka. Och jag hittar aldrig kläder när jag ska shoppa...vad har hänt med mig? Är det äktenskapets baksidor?


Jag måste börja träna!! That´s it. Börjar jag träna kommer jag bli piggare, orka mer saker och därför ta tag i saker innan de går för långt (som de där gigantiska diskberget som jag tog tag i i onsdags) samt ha ork att ta avra på dygnets alla vakna timmar.


Jag satte ju igång lite smått i måndags. Har bara syndat med en kockosboll igår. Så jag har vart lite duktig i alla fall, men nu är de dags att träningen sätter igång. På ALLVAR!!! Badhuset (eller prom) idag och sen nästa vecka blir de att sätta igång.


Det är alltid jobbigt i början på en må-bra-period men jag vet så väl hur bra jag mår när jag äntligen är inne i den där perioden och jag blir pigg och fräsch!!


En jobbigt känsla: Du accepterar, men ändå kan du inte göra nått annat, du ser inget annat, men ändå tänker du att det kan finnas annat. Jobbiga jobbiga känsla. Varför kan det inte bara vara på ett vis? Ett vis som gör att du blir nöjd? Att du känner dig tillfreds. Vill inget annat men ändå liksom...


Jag vill så mycket jag skulle vilja att jag inte ville....


Men den stora frågan är ju. Vill jag egentligen dådå?? Nja jag tror ju inte de längre dådå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0