Huset får vänta

Efter ett långt prat imorse om ditt och datt vad gäller framtiden så bestämde vi att vi ska avvakta med att köpa hus. Dels pga att huspriserna är på väg ner och dels pga den ekonomiska situationen som råder just nu. Tråkigt? Japp såklart men jag insåg mig besegrad i den diskussionen med dom argumenten. Och så är de ju alltid bra att ha ett litet startkapital på banken när man ska göra en så stor "affär"

tråkigt men sant, så nu funderar jag för fullt vad jag skulle kunna förändra här hemma för att göra de lite nytt och fräscht. en ny bokhylla inne i sovrummet är definitivt behövligt om vi ska bo kvar. den vi har nu är...ranglig och alldeles för stor och opraktisk. ny tv-bänk, soffa och ett badkar kan jag också tänka mig. men jag ska inte köpa på mig för mycket om det skulle bli flytt inom snar framtid.

idag är en ledig dag. prommis imorse och sen en sväng på stan. i eftermiddag blir det antagligen en fika med en god vän. skön ledig dag. Yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0