jag är en sofistikerad affärskvinna

...eller? nja då inte riktigt. Men Tomas kom till jobbet igår och skulle hämta bilen. Jag hade mina nya byxor på mig, (dom där som legat i garderoben nåra veckor eftersom jag inte orkat fålla upp dem) ialf ett par "byxorbyxor" som inte är jeans eller så. Då tittar han på mig och lite förvånat ser att jag har nya kläder och tycker att det är skitsnyggt. men va trevligt tänker jag då han i vanliga fall aldrig ser att jag har nått nytt på mig. Så säger han...
"ja nu ser du ut som en kvinna" en affärskvinna....
- jaha  vad brukar jag annars se ut som då?
 "nej men asså inte så men du har ju lite konstig klädstil annars"
- konstig, jag har väl ingen konstig klädstil
"nej men asså du har ju lite sådär konstiga tunikor och sådär"
 
jag lät de va ..jag sa inget mer. jag var mest glad att han påpekade att han tyckte de va snyggt. Mer sånt!!

Idag är det torsdag, de senaste dagarna har jag kommit tillbaka mer och mer. Jag är mer glad och mer på bättra allmänt humör. De känns skönt. De är svårt de där när man deppar de e bara sådär jobbigt...

Gick till jobbet idag, i härliga höstsolen, riktigt nice. Även om förmiddagen var alldeles för kort. Jag vaknade, åt frukost (länge) dammsög lägenheten och sen var det bara att traska till jobbet. Tufft liv...jag vet.

imorrn är de äntligen dax för fredag och ledig helg, och inte vilken helg som helst. LEEDIG! nice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0