Härliga fredag

Jag är på bra humör. Har vart det i 2 dagar nu, innan det var jag mest trött och seg. Iofs trött nu med, men glad. Igår hände dock en liten olycka.


I tisdags när vi var iväg till Ikea köpte vi då en ny bokhylla till sovrummet, som jag var så duktig och skruvade ihop redan morgonen därpå. Den gamla bokhyllan ställde jag lite demonstrativt mitt på golvet i vardagsrummet för att Tomas skulle skruva ner den och gå ner med den i källaren. Men de har han inte gjort och efter 2 dagar började jag lite smått tröttna på att den stod där. Så igår tänkte jag att jag skulle skruva ner den. De gick jättelätt eftersom vi har en liten söt skruvdragare så det gick relativt snabbt. Men när jag skruvat ur alla skruvar och var på den sista så tänkte jag inte på att bokhyllan inte kunde stå utan stöd /av skruvarna) och den brakar ihop med min stackars vänsterunderarm under alla hyllor...AAAAJ. Jag skrek till och när jag märkte att Tomas inte kom på en gång skrek jag ännu mer och ännu högre. Då kom han springandes och hjälpe mig...sååå nu är min stackars underarm rejält svullen och på väg att bli blå/röd. Det gör jätteont så fort jag tar på den men jag kan röra handen och armen som vanligt så förhoppningsvis är inget brutet ialf. Känns lite som om jag har lite otur just nu...ska nog ta de lite lugnt och inte utsätta mig för konstiga situationer där det KAN hända en olycka...men hur vet man de då?


Idag går jag ialf hem kl 19. Trist att jobba sålänge på en fredag men eftersom jag började 12:30 så står jag ut  =)


Kommentarer
Postat av: maria

kommer du i håg att jag gav mina sista cigg till thomas innan vi skildes åt? jag skulle ju sluta där och då, nåja, jag köpte EN cigg av taxichaffisen för 20!! spänn, MEN! har inte rökt någe mer. snart 1,5 dygn, haha. maila mig receptet på chilipajen är du bussig.

2008-10-06 @ 16:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0