big DRAMA

Igår krockade jag med bilen. Känner mig lite nere och allmänt trött idag kan det vara en efterverkan? Det som hända var detta:


Jag kommer körandes (på huvudled) och pratar precis med tomas eftersom jag ska hämta upp honom och säger att jag kommer om typ 30 sekunder och lägger på. Typ 30 sekunder senare kör en stor bumligt till cheva/pickup  och ska korsa min väg (skiter alltså i väjjningsplikten) och eftersom jag ska rakt fram så bara brummar jag på och märker inte knappt att denna stora bil kommer och kör ut mitt framför mig. Så jag ställer mig på bromsen men hann inte med att bromsa så jag brakar in i detta stora åbäke och hela pärlan blir förstörd. Hela framsidan av bilen är intryck, kylare, kofångare, och ja hela framsidan och sidoskärmar är typ ihoptryck. Glas över vägen efter lyktorna och jag allmänt chockad och ARG. Jag blev arg som ett bi när jag hoppade ur bilen och såhär lät samtalet mellan mig och den andra föraren:

Han: Ja de här var väl inte så bra (såklart en han)

Jag: Nej de kan man väl säga, såg du mig inte eller?

Han: nej jag såg dig faktiskt inte.

Jag: då kan du inte ha kollat eftersom jag antagligen var ganska så nära dig eftersom du inte hann över vägen

Han: Ja men du behöver inte oroa dig det var helt och hållet mig fel

Jag: skrattar ironiskt och säger ja de kan man väl lugnt säga.


Fortfarande arg som ett bi ringer jag tomas som står och väntar och säger att han får komma ner eftersom jag har krockat bilen. VAA...

Aja när Tomas kom satte jag mig i bilen och bara glodde rakt fram. Polisen kom efter ett tag och vi fick berätta vår story och så. Men jag var mest irriterad att det finns såna I****R på vägarna som ska ställa till det. Nu har liksom inte vi nån bil på X antal veckor vilket är grymt frustrerande. Om vi ens får tillbaka vår lovely pärla. Och det blev typ knappt nått på hans fula stora bil.


Idag är jag stel i nacken och känner mig lite smånere. Vill hem och lägga mig i sängen och sova. Varför måste det hända tråkiga saker hela tiden? Varför kan vi inte bara få vara ifred ifrån tjuvar som stjäl cyklar, idioter i trafiken och allt tråkigt och jobbigt som händer just nu och njuta av tiden som nygifta?...Tur att Tomas är den bästa som finns och som skötte det hela med pondus och lugn. (förresten, han rakade av sig håret igår även fast jag verkligen inte ville de och han blev riktigt läcker, men de kan jag ju inte erkänna eftersom jag sa att han inte fick göra de....hihi)


Sen igårkväll när jag lagt mig i sängen kom han in med tandborsten i munnen och sa:

Han: asså jag har tänkt på det förrut också och jag tycker verkligen att vi måste köpa en cykelhjälm till dig

Jag: men vaddå jag cyklar till jobbet och tillbaka de går nog bra utan. Jag cyklar ju sakta

Han: (tänker efter en stund) nä vi får nog köpa en hjälm till dig så att det inte hände dig nått.


Hehe han e för go. Okej jag blev också lite skärrad igår.. man tänker på om jag skulle åkt lite snabbare och han hade kört in i min sida eller om jag inte haft bälte osv, så man får väl ändå säga att det var tur i oturen att jag inte blev skadad, bara lilla bilen.


Kommentarer
Postat av: Veronica

MEN GUD!!!! Vilken dramatik du är med om!!! Men tur att du inte blev skadad i alla fall. Men du kan inte använda cykelhjälm, ha ha ha jag kommer tyvärr börja skratta när jag ser dig då :-)

2008-08-16 @ 15:43:49
Postat av: aila

men lilla Line!! VILKEN tur att du inte blev skadad det är det viktigaste!! Se det som att du har haft en sådan TUR!!!

2008-08-16 @ 20:36:23
Postat av: michelle

Men usch, hoppas de gick bra o inte blir ngt strul med försäkringen. Krockade ju själv förra året o ar galet förbannad på tjejen som inte kunde flytta sin bil när hon såg att jag gled ner i snön. Kommer ni få köpa en ny pärla nu?

2008-08-18 @ 10:44:34
URL: http://mischa3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0